نوشته شده توسط : علی

چرخ خیاطی چیست؟

چرخ خیاطی وسیله ای است که به منظور دوخت انواع پارچه، چرم و مواد دیگر اختراع شده است. از زمان ابداع اولین چرخ خیاطی تا به امروز پیشرفت های زیادی در این صنعت رخ داده است. و در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای یک چرخ خیاطی وجود دارد و در واقع می توان گفت در حال حاضر افراد بسیاری اقدام به خرید چرخ خیاطی می کنند. اولین چرخ خیاطی ها مکانیکی بودند و با استفاده از نیروی دست کار می کردند. این نوع چرخ خیاطی به مانند دوخت دستی بود با این تفاوت که سرعت آن بیشتر و کیفیت دوخت آن بهتر از دوخت به صورت دستی بود. قیمت چرخ خیاطی بسته به نوع چرخ خیاطی کاملا متفاوت است. و افراد بسیاری در حال حاضر اقدام به فروش چرخ خیاطی کرده اند و آن را به عنوان یک کسب و کار برای خود انتخاب نموده اند.

با گذشت زمان چرخ خیاطی هایی اختراع شد که با استفاده از نیروی الکتریکی فعالیت می کردند. این نوع چرخ خیاطی به سرعت جایگزین انواع مکانیکی شدند زیرا سرعت و کیفیت دوخت آنها به مراتب از چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر و بهتر بود. چرخ خیاطی الکتریکی تا به امروز در بازار عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد.

اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی انواع جدید چرخ خیاطی تولید و در بازار ارائه می شوند که چرخ خیاطی کامپیوتری نام دارند. این نوع چرخ خیاطی قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت الگو های مختلف را به صورت آنلاین دارد. برخی از انواع چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت گلدوزی را نیز دارا هستند.

علاوه بر چرخ خیاطی خانگی، نوع صنعتی چرخ خیاطی نیز در بازار وجود دارد. چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت تخصص یافته اند. برخی از انواع این چرخ خیاطی عبارتند از چرخ خیاطی سردوز ، چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی میان دوز ، سرکیسه دوز و غیره. چرخ خیاطی صنعتی در مقایسه با چرخ خیاطی خانگی بزرگتر، قدرتمند تر و تخصصی تر است.

چرخ خیاطی دارای اجزا متفاوت است. علاوه بر اجزا اصلی و سازنده چرخ خیاطی، یکسری لوازم جانبی چرخ خیاطی نیز وجود دارند که استفاده از آنها قابلیت دوخت بیشتری را به ما می دهد و کیفیت دوخت را بهبود می بخشد. این بخش ها در چرخ خیاطی عبارتند از: پایه های مختلف ( مثل پایه مخصوص دوخت زیپ، جا دکمه، دکمه زن و...)، چراغ برای بهبود دید خیاط، قرقره نخ کن اتوماتیک و غیره. اتو بخار سیلتر به عنوان یکی از بهترین اتوبخارها می باشد.

در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه تولید و فروش چرخ خیاطی به رقابت پرداخته اند که شرکت نخریس نیز یکی از معتبرترین شرکت در فروش چرخ خیاطی و لوازم آن است.

انواع چرخ خیاطی‌ها

چرخ خیاطی در انواع گوناگون دستی، برقی و صنعتی و راسته دوزی و… در بازار موجود است که در دو دسته اصلی آن را بررسی می کنیم.

چرخ خیاطی دستی و خانگی

رایج ‌ترین و قدیمی ترین نوع چرخ خیاطی، مدل دستی خانگی آن است که برای دوخت و دوز‌های ساده کاربرد دارد. این چرخ خیاطی با انرژی مکانیکی و از طریق به گردش درآوردن دسته چرخ خیاطی کار کرده و برنامه‌های دوخت و دوز چندانی ندارد. البته امروزه انواع چرخ های خانگی با تکنولوژی های پیشرفته نیز در بازار موجود هستند.

چرخ خیاطی برقی و صنعتی

مدل پیشرفته چرخ خیاطی‌ است که امکانات زیادی برای راحتی کار دارد و برای دوخت و دوز در صنعت، کارخانه ها و تولیدی ها از آن استفاده می شود. کار با چرخ خیاطی ‌های برقی که از نیروی برق برای کار استفاده می‌کند، بسیار راحت تر از کار با چرخ خیاطی ‌های دستی است. این مدل در نوع خانگی آن نیز ارائه میشود. این چرخ خیاطی ‌ها با توجه به امکاناتی که دارند از قیمت های متفاوتی هم برخوردارند.



:: برچسب‌ها: چرخ خیاطی , چرخ خیاطی خانگی , سرکیسه دوز , اتو بخار سیلتر ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

تعمیر موبایل سامسونگ

 نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ با بررسی مشکلات گوشی های سامسونگ ، تعمیرات موبایل را با قطعات اصل و اورجینال انجام داده و هزینه ای مناسب طبق تعرفه ی اتحادیه اخذ می نماید. مشکلات ال سی دی موبایل سامسونگ، مشکلات هارد موبایل ،  آی سی شارژ موبایل سامسونگ، ایرادات وای فای سامسونگ، قفل جیمیل ، یا قفل اف ار پی و… رایج ترین مشکلات گوشی های سامسونگ هستند که گریبان‌گیر کاربران می‌شوند؛ اما جای نگرانی نیست، چراکه درصورت بروز هر مشکلی برای گوشی سامسونگ چه نرم‌افزاری و چه سخت‌افزاری، می‌توانید عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی آن را به نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ بسپارید. یکی از معتبرترین مراکز تخصصی تعمیرات موبایل، مرکز تخصصی تعمیرینو می باشد که با داشتن چندین سال تجربه در تعمیر انواع موبایل‌ها با برندهای مختلف، در این زمینه خدماتی را به مشتریان ارائه می دهد.  

تعمیر و پذیرش موبایل سامسونگ در محل

تعمیر موبایل در محل برای کاربران فراهم شده است که ، از خدمات پذیرش و تحویل موبایل سامسونگ در محل استفاده کنند. در این سرویس کارشناس مربوطه به آدرس موردنظر شما اعزام شده، گوشی معیوب شده را تحویل گرفته و به واحد تعمیرات منتقل می کند؛ درنهایت نیز پس از اتمام تعمیرات موبایل سامسونگ، این گوشی را در درب منزل به شما تحویل می دهد. با استفاده از این سرویس نیازی به مراجعه حضوری برای تعمیر موبایل سامسونگ نیست؛ از این‌رو می‌توانید در زمان و هزینه خود به صورت چشم‌گیری صرفه‌جویی کنید و به راحتی گوشی تعمیر شده خود را تحویل بگیرید.

هزینه تعمیر موبایل سامسونگ

هزینه تعمیرات تخصصی موبایل سامسونگ یا هر برند دیگری، بستگی به این دارد که گوشی چقدر آسیب دیده باشد. مثلا اگر قطعاتی سوخته باشند یا به دلیل شکستن نیاز به تعویض داشته باشند، باید قیمت قطعه جدید را هم مد نظر قرار داد. قطعاتی مثل ال سی دی، آن هم اورجینال، گران هستند و هزینه تعمیرات را افزایش می دهند. ایرادات نرم افزاری معمولا کم هزینه تر هستند و لازم نیست مبلغ زیادی برای رفع آنها پرداخت کنید.

کارشناس ما در نمایندگی سامسونگ مرکز سخت افزار ایران، اول گوشی شما را عیب یابی می کند تا نوع و شدت خرابی مشخص شود. سپس با توجه به این که پروسه تعمیر چقدر زمان می برد و نیاز به چه ابزار یا قطعاتی دارد، هزینه را به صورت تقریبی به شما اعلام می کند. با این حال ممکن است در حین تعمیر، نیاز به اقدامی پیش بینی نشده باشد و به تبع آن، هزینه تعمیر موبایل Samsung هم بیشتر شود.

مدت زمان تعمیرات موبایل سامسونگ

بسیاری از کاربران وقتی به نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ مراجعه می کنند، می خواهند بدانند که تعمیر گوشی شان چه مدت طول می کشد. این مسئله بستگی به اقداماتی دارد که برای ترمیم موبایل  انجام می شوند. اگر نیاز به تعویض قطعاتی مثل lcd، باتری و … باشد، فرایند مدت زمان تعمیرات موبایل  سامسونگ بین یک تا دو روز به طول خواهد انجامید. البته در صورتی که گوشی در انتظار قطعه باشد، یعنی قطعه مورد نظر موجود نبوده و همکاران آن را سفارش دهند، بازه زمانی تحویل گوشی بیشتر خواهد بود. اگر گوشی شما با مشکلاتی مثل خاموش شدن و … درگیر است، بین 4 تا 5 روز زمان میبرد تا همکاران ما آن را ترمیم نموده و به شما تحویل دهند.



:: برچسب‌ها: تعمیرات موبایل , تعمیر گوشی , تعمیر موبایل سامسونگ , تعمیر موبایل در محل ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

کانکس ویلایی چیست

این کانکس یک بنای مسکونی به مانند یک خانه بوده و دارای تمامی امکانات مورد نیاز برای سکونت می باشد.در واقع تفاوت اصلی کانکس ویلایی با خانه های سنتی در نوع مصالح بکار رفته در ساخت آنها بوده که باعث بوجود آمدن مزایای زیادی از جمله قابلیت جابجایی بنا ، مقاومت بیشتر در برابر زلزله ، تنوع در طراحی و سرعت بالای ساخت آنها گردیده است.این مزایا باعث استقبال خریداران از کانکس مسکونی گردیده و مهمترین عوامل گسترش آنها در مناطق یلاقی مانند لواسانات و باغ شهر های دیگر کشور می باشد.

انواع مدل های کانکس ویلایی

در یک تقسیم بندی کلی دونوع اصلی از این سازه ها می تواند وجود داشته باشد.
1. کانکس ویلایی آماده : این نوع سازه بصورت پیش ساخته و آماده برای حمل در کارخانه تولید کننده موجود بوده که شما پس از بازدید می توانید خرید و آن را در کمتر از یک روز به ملک خود انتقال و در محل نصب کنید.این سازه ها حداکثر بصورت یکپارچه دارای ابعاد 40 متر مربع بوده و ابعاد بزرگتر می بایست بصورت دوقلو یا حتی سه و چهار تکه ساخته و سپس در محل به یکدیگر متصل شوند. از مزایای کانکس ویلایی آماده می توان به نصب سریع و قابلیت جابجایی آسان آن اشاره کرد و معایب آن نیز محدودیت در طرح، ابعاد و ارتفاع بوده تا بتوان در جاده ها آن را جابجا نممود.
2. کانکس ویلایی اجرا در محل : در این حالت تمامی مصالح و ادوات مورد نیاز جهت ساخت کانکس ویلایی به ملک شما منتقل و تمامی مراحل اجرای کار در ملک شما انجام می گردد که ممکن است بین 20 تا 45 روز بسته به ابعاد و شرایط کار زمان ببرد. این نوع برای افرادی که ملک آنها شرایط تردد تریلی برای حمل سازه آماده را نداشته یا خواهان ارتفاع بلند تر ، ابعاد بزرگ با پلان و طرح اختصاصی و یا کانکس ویلایی دوبلکس و دوطبقه با بهارخواب و تراس بوده مناسب است.

کانکس ویلایی دست دوم

اگر به دنبال کاهش هزینه های اولیه برای خرید کانکس ویلایی هستید یکی از گزینه ها خرید کانکس ویلایی دست دوم می باشد. بطور کلی در اکثر مواقع خرید کانکس دست دوم به شرط اینکه سازه را دیده اید و نظر یک کارشناس که سازه را مورد کارشناسی قرار داده است را جویا شده باشید و اطمینان از سالم بودن قطعات و متعلقات آن حاصل کرده باشید می تواند خرید مناسبی باشد در غیر این صورت ممکن است با مشکلات متفاوتی رو برو شوید که برطرف کردن آن مشکلات و یا تعمیر و تعویض متعلقات کانکس ممکن است در مجموع برای شما با هزینه های زیادی همراه شود که اگر از اول یک سازه نو خریداری کرده بودید بهتر و کم هزینه تر می شد. در نتیجه این عوامل در قیمت کانکس دست دوم تأثیر گذار خواهد بود. پس در هنگام خرید سازه دست دوم هشیارانه باید عمل کرد.برای خرید کانکس ویلایی دست دوم می بایست از تولید کنندگان مختلف یا صاحبان آنها که در نزدیکی ملک شما همچین سازه ای را دارند جویا شوید چرا که پیدا کردن مورد خوب در این زمینه کمی مشکل است.

 

قیمت کانکس ویلایی

محاسبات قیمت کانکس ویلایی پس از مشخص شدن پلان و نقشه های فنی توسط سازنده و لحاظ نمودن امکانات مورد نیاز خریدار بطور دقیق قابل محاسبه خواهد بود زیرا متراژ های مختلف و امکانات گنجانده شده در هرکدام و محل ساخت و یا تحویل هرکدام در قیمت نهایی موثر بوده و باعث تغییر قیمت آن خواهد شد. لذا بهتر است در مورد قیمت کانکس ویلایی بصورت تلفنی و یا مراجعه حضوری به دفتر فروش کانکس راسا اقدام نمائید که در این حالت پس از بازگو کردن شرایط و متراژ مورد درخواست خود و همچنین دریافت راهکارها و مشاوره های مورد نیاز یک پیش فاکتور حاوی اطلاعات کلی و جزئی ، شرایط و زمان تحویل ، امکانات و مصالح بکار رفته در ساخت به همراه قیمت برای شما صادر می گردد که بهترین روش برای دست یابی به قیمت دقیق همراه جزئیات کار خواهد بود اما بصورت حدودی در محدوده رنجی از 2/500/000 تومان تا 6/900/000 تومان بر اساس متر مربع می باشد. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه قیمت کانکس از جزئیات و قیمت محصولات کانکس راکو بطور دقیق تری اطلاعات کسب کنید.

برای اطلاعات بیشتر در قیمت کانکس‌های ویلایی متراژهای مختلف (قیمت کانکس‌های ویلایی 100 متری و غیره) با کارشناسان ما در شرکت تولیدی کانکس راسا تماس بگیرید.

 کانکس ویلایی دوبلکس

 درمواقعی که فضای کافی برای قراردادن تمامی بخش های مختلف یک پلان مانند اتاق خواب ها در یک طبقه وجود نداشته باشد یکی از راهکار های جایگزین جهت ایجاد فضای بیشتر ساخت کانکس ویلایی دوبلکس می باشد. این امر علاوه بر ایجاد فضای بیشتر امکان دسترسی به دید مناسب به مناظر اطراف و داشتن تراس و بهارخواب برای گدراندن اوقات در کنار خانواده را فراهم می نماید.معمولا دو طبقه از طریق یک دستگاه پله که هم می تواند در داخل و هم خارج از فضای اصلی باشد به یکدیگر متصل می شوند.کف زبقه دوم معمولا از جنس سرامیک مانند سازه های بنایی اجرا می شود تا صدای حرکت در زبقه بالا به پائین انتقال پیدا نکند. قیمت کانکس ویلایی دوبلکس نسبت به کانکس‌های ساده ویلایی بالاتر هستند.
از معایب کانکس ویلایی دوبلکس میتوان به نداشتن قابلیت جابجایی ، زمان و هزینه بالا تر نسبت به سازه های یک طبقه به دلیل استفاده از استراکچر های مقاوم تر اشاره نمود.



:: برچسب‌ها: کانکس , کانکس ویلایی , قیمت کانکس ویلایی , خرید کانکس ویلایی ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
 
 

کانکس در تعریف کلی عبارت است از یک سازه پیش ساخته که در زبان های مختلف به آن شلتر shelter و به انگلیسی conex گفته می شود.کانکس دارای کاربرد های مختلفی بوده اما ایده اولیه آن برای استفاده به عنوان سکونت گاهی موقت که بصورت سریع ساخته و در محل مستقر شود بوده است که با گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی نیز به آن افزوده شده است.
در ایران استفاده از کانکس کاربرد های مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها استفاده برای اسکان سریع آسیب دیدگان زلزله می باشد که در زلزله پائیز سال 1396 کرمانشاه این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیرین زیادی گرد هم آمده و یک کمپین برای جمع آوری کمک های مردمی برای خرید کانکس و اهدا به شهر کرمانشاه تشکیل دادند.
 

کاربرد کانکس

مهمترین کاربرد کانکس در زمینه اسکان موقت می باشد اما کاربرد های دیگری نیز بعد ها به آن افزوده شد که باعث رشد این صنعت و تعامل آن با شهر وندان گردید. ازجمله مهمترین آنها استفاده به عنوان کیوسک های خدمات شهری ، کانکس مسکونی و دکه های روزنامه فروشی یا کیوسک تلفن عمومی بوده که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می کردند. کمی بعد تر نیز کاربرد هایی برای اسکان دائم خانوار مانند ویلایی و خانه های قابل حمل نیز در زیرشاخته محصولات تولید کنندگان سازه های پیش ساخته قرار گرفت و استقبال مشتریان از آن باعث گسترش فرهنگ پیش ساختگی در همه جای جهان از جمله ایران گردید.
یک نمونه کیوسک تلفن عمومی به عنوان اولین نمونه های کانکس و یک کیوسک نگهبانی امروزی در تصویر زیر قابل مشاهده است

انواع کانکس

در ادامه به برسی تعدادی از مهمترین و پرکاربرد ترین انواع کانکس پرداخته و توضیحات مختصری در باره هرکدام ارائه خواهیم کرد.
 نگهبانی : این نوع معمولا دارای ابعاد کوچک و برای استقرار نگهبان یا پرسنل حراست در ورودی مجموعه ها و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد و شرایط آن بگونه ای است که نفر به تمامی جهات دید کامل داشته باشد تا بتواند کل محدوده را تحت کنترل داشته باشد.
 کارگاهی : اسکان نیرو ها در کارگاه های ساختمانی و همچنین دفاتر اداری برای مهندسین پروژه نیازمند فضایی می باشد که با هزینه کم و سرعت زیاد ساخته شود. از این رو استفاده از کانکس کارگاهی بهترین گزینه برای این نیاز بشمار می رود و انواع معمولا با ابعاد و اندازه های متفاوتی در هر کارگاه می توان آن ها را یافت.
کانکس ویلایی : استفاده به عنوان خانه پیش ساخته از این سازه ها باعث بوجود آمدن محصولی بنام کانکس ویلایی گردید که این سازه به مانند یک خانه مجهز دارای اتاق های متعدد و سرویس بهداشتی می باشد.بسته به ابعاد امکانات داخلی آن نیز متغییر بوده و بیشتر در مناطقی مانند لواسانات و شهر های خوش آب و هوا از آنها استفاده می کنند.
 سرایداری : در بسیاری از مجتمع های آپارتمانی بخصوص اداری و گاها مسکونی با تعداد واحد های زیاد نیاز به یک سرایدار یا نگهبان دارند که بصورت دائمی در آنجا مستقر باشد از این رو برای سکونت و استقرار نگهبان و خانواده اش اقدام به تهیه یک کانکس سرایداری می کنند که معمولا در حیاط یا پارکینگ مجتمع قرار می گیرد.
 فروشگاهی : معمولا در تقاطع های پر رفت و آمد برای فروش محصولات مختلف فرهنگی و روزنامه های مطبوعاتی از کانکس فروشگاهی استفاده می شود. این نوع معمولا ابعاد کوچکی داشته که دارای کرکره های برقی و نورپردازی برای روشنایی در هنگام شب می باشد.
کیوسک خدمات شهری : این سازه ها وظیفه ارائه خدمات مختلف اجتماعی و شهروندی را در داخل فضای شهری دارند که از جمله مهمترین آنها ایستگاه های دوچرخه ، کیوسک های دستگاه خودپرداز بانکی ، اهدای خون ، ارائه مشاوره های پزشکی و عرضه محصولات فرهنگی می باشد.
چرخدار : نوع چرخدار معمولا برای کاربری هایی که نیاز به جابجایی های زیاد دارند مورد استفاده قرار میگیرد و گاها با نام کاروان های سیار یا کاروان مسافرتی نیز از ان یاد می شود.نمونه های بارز آن ایستگاه های سیار پلیس راه و کاروان های توریستی می باشد.
 

روش های تولید کانکس

سبک ها و روش های متفاوتی برای ساخت کانکس وجود دارد و این تنوع سبک به دلیل تنوع زیاد در گزینه های موجود برای انتخاب مصالح اولیه می باشد اما چیزی که در اکثر روش های تولید کانکس مشترک است ساخت شاسی کف با تیر آهن و اسکلت فلزی از با پروفیل های آهنی در ابعاد 40*40 میلیمتر می باشد که بنا به ابعاد و نوع درجه کیفی ضخامت ها و نمره های متفاوتی از آنها بکار می رود.اتصالات در اکثر مواقع از طریق جوش ممتد بوده اما در برخی موارد نیز با روش پیچ و مهره نیز جهت مونتاژ و دمونتاژ آنها را تولید می کنند.پوشش بدنه و سقف نیز از مصالح مختلفی مانند ورق های فولادی گالوانیزه شده ، چوب ، فایبرگلاس و پانل های پیش ساخته می باشد که خریداران کانکس در هنگام سفارش یکی از آنها را انتخاب می کنند چرا که هرکدام دارای ویژگی ها و مزایایی بوده و از لحاظ هزینه نیز با یکدیگر متفاوت هستند.
 

مزایای کانکس چیست

مهمترین مزایای استفاده از کانکس خلاصه شده در صرفه جویی زمان و هزینه ها اما در کنار آن دارای مزایایی دیگری نیز می باشد. در اینجا برای روشن شدن موضوع بطور خلاصه هریک از مزایای آن را شرح داده ایم.
سرعت در ساخت : بطور کلی سرعت در ساخت و ساز با سبک پیش ساختگی بسیار بیشتر از روش های معمول و سنتی می باشد که سرعت زیاد برابر با بازگشت سریع تر سرمایه و صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد.
مقاومت در برابر زلزله : به دلیل استفاده از تکنیک پیش ساختگی و مصالح با تایل های بزرگ و سبک مقومت این سازه ها در برابر زلزله بسیار بالا بوده و از طرفی در صورت تخریب آوار آن برای انسان خطرناک نبوده چرا که چگالی آنها نسبت به مصالح ساختمانی بسیار کمتر است.
عایق حرارتی : استفاده از عایق های مناسب در جداره های کانکس بخصوص نوع ساندویچ پانل که در آن از فوم پلی یورتان استفاده شده باعث گردیده تا اتلاف انرژی در آنها به حداقل رسیده و بتوان از آنها در مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم استفاده کرد.
امکان جابجایی : اینکه بتوان یک سازه یا خانه پیش ساخته را به راحتی جابجا نمود مزیت بسیار خوبی بوده بخصوص در کارگاه های ساختمانی و عمرانی که می توانند پس از اتمام پروژه سریعا سازه ها را جهت تجهیز کارگاه جدید به محل دیگری منتقل کنند.
قابلیت ذخیره سازی : یکی از نکات مهم و کاربرد کانکس استفاده از آنها در مواقع بحران مانند زلزله و سیل می باشد که بتوان در مدت زمان کوتاهی آسیب دیدگان حادثه را اسکان موقت داد. از این رو می توان این سازه ها را بصورت انبوه تولید و برای مواقع اضطراری در محلی نگهداری کرد تا در صورت نیاز تعداد زیادی از آنها را در اختیار مردم قرار داد.
تنوع در طرح : قابلیت اجرای انواع طرح ها برای کاربری های مختلف بطوری که هر سازه کاملا با نوع استفاده خود هماهنگ و بیشترین بازدهی را داشته باشد نیز یکی از مزایای آن بشمار می رود که این کار معمولا در طراحی کانکس به هنگام برسی های فنی و تحقیقات پیش تولید صورت می گیرد.
 

معایب کانکس

از عمده ترین معایب این سازه ها به نبود کنترل کیفی در اکثر واحد های تولید کننده در مرحله نخست باید اشاره کرد. چرا که بسیاری از تولید کنندگان آن ها را کارگاه های کوچک و غیر استاندارد تشکیل داده اند که بدون در نظر گرفتن اصول مهندسی در صنعت پیش ساختگی اقدام به تولید کرده و با استفاده از مصالح بی کیفیت یک سازه نا مرغوب را تولید می کنند. این کار باعث کاهش هزینه ها می گردد چرا که مصالح اولیه بی کیفیت قیمت تمام شده نهایی پائین تری خواهد داشت و بسیاری از خریداران به دلیل قیمت پائین از آنهاخرید و در نهایت از این کار خود ابراز ندامت می کنند.به همین دلیل پیشنهاد می شود حتما محصول خود را از کارخانه های معتبر تولید کننده کانکس با رعایت اصول فنی مهندسی تهیه فرمائید.
از دیگر معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد :
کاهش قیمت پس از استفاده : معمولا پس از خرید و استفاده اگر بخواهیم یک کانکس را بفروش برسانیم حدود 30 تا 40 درصد از هزینه اولیه آن کسر می گردد.
محدودیت در ابعاد هنگام حمل : هر سازه می بایست برای اینکه قابلیت حمل را داشته باشد دارای ابعاد استاندارد چه در طول و عرض و چه در ارتفاع داشته باشد تا مجوز تردد در جاده های داخل کشور را کسب نماید  که در ابعاد بزرگ برای حل این مشکل روش دوقلو و یا ساخت در محل استفاده می شود.
 

قیمت کانکس

بهای نهای و قیمت کانکس بر طبق در خواست مشتریان و اینکه چه ابعاد و امکاناتی را درخواست کرده اند در قالب یک پیش فاکتور حاوی مشخصات فنی و توضیحات به آنها ارائه می شود که باید برای هر سازه بصورت اختصاصی محاسبه شود . اما برخی از انواع آنها که معمول و پرکاربرد تر هستند بصورت تیپ تولید می شوند که برای اطلاع از مشخصات و هزینه های آنها می توانید به صفحه قیمت کانکس 12 متری و همچنین صفحه قیمت کانکس مراجعه فرمائید که اطلاعات فنی و لیست مصالح بکار رفته در آنها بصورت کامل شرح داده شده است.
 

واحد شمارش کانکس چیست

سوالی که مطرح می شود این است که واحد شمارش کانکس چیست. در پاسخ به این پرسش باید بگوئیم که واحد آن یا عدد می باشد و یا دستگاه . بیشتر در موارد فنی مهندسی از دستگاه به جای عدد استفاده می شود.بطور مثال می گویند یک دستگاه کانکس یا پنج دستگاه اما در حالت های عامه معمولا از عدد استفاده می کنند . هردو صحیح است اما برای کانکس سرویس بهداشتی و حمام از واحد دیگری بنام چشمه استفاده می شود که هر یک سرویس یا حمام را یک چشمه میگویند. بطور مثال کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه راهرودار.

پایان عمر کانکس

هرمحصولی پس از مدت ها استفاده به پایان عمر مفید خود رسیده که کانکس نیز مانند تمامی مصنوعات ساخت بشر روزی به این مرحله خواهد رسید. حال ممکن است مدت زمان استفاده کاربر با سازه به اتمام رسیده باشد که در این صورت آن را یا بصورت ضایعات یا به عنوان سازه فرسوده و دست دوم بفروش رسانیده و یا ممکن است هنوز به آن احتیاج داشته که در این صورت با انجام یک بازسازی و تعمیرات بخش های فرسوده مجددا مورد استفاده قرار می دهد.اگر مدت زمان عمر مفید این سازه ها را بخواهید باید گفت که بسته به میزان کیفیت تولید متفاوت است ، به این صورت که سازه های درجه یک بین 15 تا 25 سال بدون نیاز به بازسازی عمر مفید خواهند داشت و سازه های درجه کیفی 2 و 3 بین 4 تا 10 سال حداقل عمر خواهند کرد.البته نحوه بهربرداری و استفاده خریدار نیز در میزان طول عمر مفید آنها تاثیر گذار خواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()